Als de vrucht van de ontwikkelingen die zijn uitgevoerd in samenwerking met verschillende referente klanten, concretiseert CARL Source 6 de transformatie van het CMMS / GTP-aanbod van CARL Berger-Levrault en stelt het zijn gebruikers in staat om hun intrede te versnellen in de wereld van de Industry 4.0, van smart building en smart city.
Carl Source 6 is een oplossing die is uitgerust met belangrijke ergonomische en zakelijke ontwikkelingen, innovaties rond het internet van voorwerpen, BIM en mobiliteit, waarmee gebruikers de uitdagingen van economische en technische prestaties van de besturing van onderhoud kunnen aangaan, en dit gedurende de hele levenscyclus van de apparatuur.
Een ergonomie die het gebruik vergemakkelijkt:
– Een nieuw ontworpen ergonomie met een modern design
– Contextualisatiemogelijkheden (kleuren, logo’s, enz.) naar gelang de taakstelling van de onderneming.
– Een home portal verrijkt met nieuwe widgets die de gebruiker informeert, waarschuwt en begeleidt bij de acties die deze dagelijks moet ondernemen.
– Een configureerbare zoekfunctie voor full text optimaliseert de snelheid van toegang tot inhoud, vanuit een grote hoeveelheid aan gegevens (NoSQL-database).
– Speciale timelines voor belangrijke informatie maken het gemakkelijker om de voortgang van een proces of de levenscyclus van een installatie te begrijpen.
Vereenvoudigd onderhoudsbeheer:
– Een nieuwe grafische planning van personeel, speciaal ontworpen voor onderhoud.
– Toewijzing van interventies, bezoeken en permutatie van personeel of materiële middelen door eenvoudige drag & drop.
– Mogelijkheden tot aanpassing aan uw zakelijke context.
– Perfecte kennis van de beschikbaarheid van personeel dankzij een nieuw “Kalender” -component die interactie met de tijdsschema’s van personeelsleden of het gebruik van materiële middelen mogelijk maakt.
– Interoperabiliteit met tools voor Personeelsbeheer om informatie over onbeschikbaarheid te integreren (verlof, atv-dagen, enz.)
Een ruimer mobiel aanbod:
– CARL Xpress,een gloednieuwe app voor technici en serviceproviders waarmee snel rapporten kunnen worden geproduceerd met behulp van multimedia (foto, video, stemcommando, QrCode, enz.) en uitwisselingen (CHAT).
– CARL Touch, de app voor rondreizende personeelsleden en voorraadbeheerders, vergroot zijn capaciteiten: Een geoptimaliseerde synchronisatie-engine (NoSQL-basis), die de overdracht van grote hoeveelheden gegevens en documenten en de reactiviteit van uitwisselingen voor duizenden gelijktijdige toegangen garandeert. De follow-up van activiteiten voor onderhoudsmedewerkers, onderscheid maken tussen de tijd die wordt besteed aan technische handelingen en andere interventies of activiteiten waarbij geen interventie plaatsvindt. Nieuwe intelligente assistenten vereenvoudigen de registratie van de verschillende interventies zoals de plaatsing, verwijdering of standaard vervanging van een installatie.
Een nieuwe functies in het veld voor Ontvangst van aankopen of overdrachten, als aanvulling op de activiteit in het veld van voorraadbeheerders (inclusief ontvangstcontrole, registratie van geschillen, fotograferen).
In alle processen voor het beheer van installaties of producten zit ook NFC-technologie
– CARL Flash, de algemene app voor het aanvragen van openbare diensten: het stelt gebruikers van een vastgoed, apparatuur of openbare ruimte in staat om diensten aan te vragen voor verschillende behoeften, de technische afdelingen die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud ervan.
Innovaties met het oog op de toekomst
Een IFC BIM Connector zorgt voor de integratie van informatie uit 3D digitale modellen van gebouwen en infrastructuren en garandeert continuïteit van de BIM bouw tot de BIM operationeel onderhoud. De gegevens van het schaalmodel (gebouwen, apparatuur, netwerken) worden iteratief opgehaald uit de ontwerpfase en worden geïntegreerd in CARL Source 6, waardoor een onmiddellijke overgang naar de onderhoudscyclus na bouw- of renovatiewerkzaamheden mogelijk is.
Een IoT-platform voor onderhoud: aangezien het alle componenten binnen de IoT-keten kan verwerken, van de inzameling tot de valorisatie van data binnen het CMMS, kunnen de technische diensten beschikken over prognoses die onmisbaar zijn voor een optimaal onderhoud.