De functies van een CMMS, toegewijd aan overheidsinstanties en lokale autoriteiten

Functionaliteiten van een CMMS, gewijd aan overheidsinstanties en lokale autoriteiten

Uw onroerend goed en technische aandelen structureren

  • Structurering van onroerende goederen en technische specificaties door interactieve en grafische boomstructuren.
  • Aangepaste identiteitsfiches van het vastgoed: site, gebouw, verdieping, lokaal van de werkplek, terreinen, technische uitrustingen, enz.
  • Logboek van het vastgoed: technische kenmerken, oppervlakken, multimediadocumentatie, afschrijvingswaarden, bezette percelen, referentiesysteem van wegen en adressen, gps-coördinaten en monitoring van historische, huidige of toekomstige interventies: gestandaardiseerde indicatoren (MTBF (gemiddelde tijd tussen bedrijfsstoringen), MTTR (gemiddelde reparatietijd), enz.).
  • De volledige levenscyclus van activa, van de aankoop tot aan het ontwerp en de constructie, de overdracht van het werkdossier, de exploitatie en het onderhoud tot de verwijdering ervan.
  • Interactiviteit op meerdere niveaus: .DWG-kaarten(AutoCAD), digitale BIM Exploitation (IFC) en GIS (ArcGIS)-maquettes.
  • Intuïtieve grafische navigatie op een kaart en consolidatie van informatie langs verschillende assen: functioneel, geografisch, technisch.
  • Cartografische beschrijving van nutsvoorzieningen (elektriciteit, gas, enz.) of beveiliging (bewaargeving, bescherming, enz.) om de voorbereiding van interventies te vergemakkelijken en de veiligheid van agenten te versterken.
  • Beheer van het energieverbruik: water, elektriciteit, gas, enz.
  • Automatisch recovery van teller- of alarmwaarden die vastgesteld zijn via de GBS-/GTC-systemen, enz.).
  • Vastgoedfuncties: huurcontracten (huurovereenkomsten van de verhuurder of de huurder) gevolgd door de ondertekening van de inventaris, tot de betaling van de huur en de lasten, bezettingsbeheer van de bewoners en de bezette ruimten, enz.

Het voorraadbeheer optimaliseren

  • Reserveonderdelen, verbruiksartikelen, gereedschappen, PBM ingedeeld in boomstructuren en gelinkt aan installaties.
  • Gestructureerd bestand per artikel: kenmerken, boekhoudrekeningen, magazijnlocaties, leveranciersvoorwaarden…
  • Beheermethoden per partij of per serienummer voor de kwalitatieve monitoring van bepaalde artikelen: partij van de fabrikant, vervaldata, uitwisseling van materiaalonderdelen, monitoring van reparatiemateriaal.
  • Geautomatiseerd voorraadbeheer: aanpassing van hoeveelheden en aanvulling met betrekking tot voorraadbewegingen, reserveringen, in- / uitgangen, magazijnoverboekingen in relatie tot de werk- en inkoopprocessen.

Organisatie van de interne bedrijfsmiddelen

Organisatie van de interne bedrijfsmiddelen - CMMS
  • Monitoring van de activiteit via het interventieproces (technische expertise, uitgevoerde operaties, verplaatsingen van artikelen, duur van de interventie, enz.).
  • Meting van bestede tijd exclusief interventies (reizen, training, reiniging, enz.).
  • Grafische planning van bedrijfsmiddelen en materialen: toewijzing van interventies via een winkelwagentje, verplaatsing en permutatie van middelen of materiële middelen door middel van drag & drop, aanpassing aan de bedrijfscontext: inachtneming van beschikbaarheidskalenders, bevoegdheden.
  • Interoperabiliteit van de planning met de applicaties voor het beheer van Human Resources.

Beheersing van de onderaanneming

  • Beheer van alle soorten belastingen: aankoop van specifieke diensten, ondertekening van servicecontracten (telefonie, toegangscontrole, liften, groenvoorzieningen, …), onderhandelingen van vooraf bepaalde tarieven.
  • Objectieve meting van de prestaties en winstgevendheid van uw toeleveringsmarkten.
  • Gepersonaliseerd toegangsportaal en menu aangepast aan de taken van elke dienstverlener.

Betrokkenheid van burgers en verenigingen

  • Melding van afwijkingen, verzoek om werkzaamheden en schade, door de bewoners, rechtstreeks via het portaal van de gemeenschap.
  • Koppeling aan uw klantenbeheer (e-GEE…).

Uitvoering van interventies

  • Interventieproces aangepast aan uw organisatie: kwalificatiestappen, voorbereiding, planning, uitvoering, oplevering van de werkzaamheden (handtekening).
  • Al uw activiteiten worden beheerd: vervangingskosten, verhuizing, renovatie, nieuwe werkzaamheden…
  • Automatisering van de implementatie van preventief en verplicht onderhoud: geoptimaliseerde preventieve programmering.
  • Integratie van gegevens van het IoT-platform in CARL Source.
  • Programmering van interventies en meerjarige werkzaamheden (macro-planning, alarmen).
  • Grafische en interactieve visie op de planning van interventies.
  • Automatische integratie van de verslagen van de controleorganen.

Beheer van aankopen

  • Identificatie van leveranciers: contacten, betalingsvoorwaarden, omzet, kwalitatieve indicatoren, opvolging van vertragingen…
  • Formaliseren van aanvragen voor de aankoop van onderdelen of diensten.
  • Uitvoering van de aankoopketen binnen de SIGF (CIRIL, CORIOLIS, SEDIT …) gekoppeld via uitwisselingsconnectoren: volledig proces van de bestelling tot aan de facturatie.
  • Gebruik van verschillende behandelingen: inkoopaanvragen van meerdere leveranciers, aankoop op specifieke referentie, controle van budgetoverschrijdingen, afrekeningen, enz.

Activiteiten analyseren

  • Aanpasbaar onthaalportaal (memo’s, rapporten, favoriete functies, kaarten, indicatoren, vignet- of grafische indicatoren, enz.) in relatie tot het gebruikersprofiel (managers, bewoners, dienstverleners, interne technische diensten, burgers, enz.) om de toegang tot informatie en besluitvorming te vereenvoudigen.
  • Volledig full text zoekopdracht (gegevens of functies) om de navigatie te versnellen.
  • Bevat een uitgebreide bibliotheek van bewerkings- en analyserapporten die verrijkt kunnen worden dankzij een wizard: dashboards van de activiteit; ABC-verdeling van de interventiekosten per technische percelen of gebouwen; tevredenheid van de bewoners (responsiviteit, SLA, …); monitoring van het verbruik; kosten per vierkante meter; beschikbaarheid van de lokalen…
  • Aanpasbare samenstelling van de dashboards met behulp van standaard of gepersonaliseerde indicatoren in relatie tot profielen: manager, bewoners, dienstverleners, interne technische diensten, enz.
  • Thematische bedrijfsanalyse van de activiteit op basis van kaarten en tekeningen (bv. bezetting van gebouwen, enz.), die aan de behoeften kunnen worden aangepast.
  • Kostenbeheersing georganiseerd per boekjaar volgens de drie assen van het boekhoudmodel: kostprijsboekhouding, beheerscontrole, overheidsboekhouding.

CARL Touch

De mobiele CMMS-oplossing speciaal bestemd voor technici op het terrein

Mobiele CMMS-oplossing die de volgende geïntegreerde functies combineert: aanvragen en toezicht houden op interventies, beheer van voorraadbewegingen en voorraden, bewaking en ontvangst van voorraden.

Ontdek de mobiele CMMS CARL Touch!

CARL Flash

Mobiele applicatie voor service-aanvragen

Mobiele applicatie speciaal voor het opnemen van service-aanvragen voor alle doelgroepen.

Ontdek de CMMS-applicatie CARL Flash

CARL Xpress

Mobiele applicatie voor interventierapporten

Mobiele applicatie voor urgente technische verslagen (geolocalisatie, chat, multimedia…).

Ontdek de applicatie CARL Xpress

Optie Control-S voor regelgevend onderhoud

CARL Source is verbonden met de platforms van de belangrijkste regelgevende instanties: Apave, Bureau Veritas, Dekra, Socotec om het verplichte onderhoud te beheren:

  • Integratie van verplichte controlerapporten rechtstreeks in het systeem CARL Source.
  • Bibliotheek en traceerbaarheid van rapporten van instanties.
  • Geautomatiseerde creatie van uit te voeren interventies om reserveringen op te heffen.
  • Genereren van rapporten en sturende indicatoren om de monitoring van regelgevingen te optimaliseren.